אייקון 2011 – הספירה לאחור החלה

ספטמבר 23, 2011

אייקון 2011 - הספרייה הפנטסטית
סוכות קרב והולך, ואיתו קרב גם אירוע הדגל של חובבי הפנטסיה והמדע הבדיוני – אייקון 2011!
הפסטיבל, אשר מתקיים השנה בפעם ה-15, בתאריכים 16 – 18 לאוקטובר, והנושא שלו יהיה "התחדשות". גם השנה ישוב הכנס למתחם אשכול הפיס ותיכון עירוני א' בתל אביב, רחוב שפרינצק 4 (סמוך לרחוב הארבעה).

כמו בכל שנה, יציע הפסטיבל למבקריו מגוון עצום של אירועים ואטרקציות, לרבות: סרטים, מופעים, הרצאות וסדנאות, פאנלים, תחרויות וכמובן, יריד דוכנים שכולו חגיגה לגיקדום. כמו כן, נראה שהפסטיבל מתחיל לפתח לעצמו מסורת חדשה של הופעות מוזיקליות. השנה, הופעה המסתמנת כאטרקציה היא "רוק בדיוני: מוזיקה מסדרות ומסרטים במד"ב ובפנטזיה" (TV and Movie Rock). ההופעה מבקשת לתת כבוד לאחד מן האלמנטים החשובים ביותר, בעיניי, בסרטים הז'אנריים: הפסקול.

מחווה חשובה נוספת מגיעה מעולם הספרות. מחמם את הלב לראות את אייקון מעניק מחווה ראויה לסופרת הפנטסיה המופלאה, דיאנה ווין ג'ונס, אשר הלכה לעולמה השנה. ג'ונס, אשר הביאה לנו סיפורים אהובים, כגון הטירה הנעה, הביריון של ארצ'ר, תשע הנשמות של כריסטופר צ'אנט ואחרים, תזכה לרצועת תוכן משלה. בין האירועים ברצועה, הידועים לי כרגע:
פאנל: ילדים, מבוגרים ושאר יצורי פנטסיה  – פאנל על ייצוגי ילדים ומבוגרים בספריה של ג'ונס, בהנחיית אהוד מימון, ובהשתתפות רותם ברוכין, נדב מילר-אלמוג וענבל שגיב-נקדימון. מכיוון שאני "מושקע" בפאנל הזה, אני לא מרגיש בנוח להמליץ או לדבר עליו באריכות. עם זאת, מהיכרותי עם הנפשות הפועלות, צפוי להיות מרתק.

הרצאה: כשמיאזאקי פגש את דיאנה – הרצאה מרתקת על החיבור שבין עולמה היצירתי של ג'ונס האנגליה עם עולמו היצירתי של מיאזאקי היפני. רז גרינברג, המרצה, הינו מרצה ותיק ומוכר בתחום האנימציה היפנית. הרצאותיו מאופיינות במבט מעמיק ומלומד אל הנושאים עליהם הוא מדבר. התרשמותי מהרצאותיו בעבר, היא כי בעידן הוויקיפדיה וגוגל, גרינברג מעניק למאזיניו מידע ונקודת מבט אותם לא יוכלו לקבל סתם כך מגלישה באינטרנט.

סדנה: הטירה המפוסלת – סדנת פיסול בפלסטלינה, בהנחיית רותם ברוכין. יצירותיה של דיאנה ווין ג'ונס הן כה פופולאריות, לא רק בשל הסיפורים עצמם, אלא גם בשל ההשראה הרבה אותה הן מעניקות. בסדנה תציג ברוכין כיצד יכול כל אחד, בעזרת מספר צעדים וצורות בסיסיים, להפיח חיים בעולמה של ג'ונס באמצעות פלסטלינה. את יצירותיה של רותם ברוכין (הידועה גם כ"ההיא עם העוגות"), כבר הצגתי בעבר בספרייה, והן מדהימות וטעימות להפליא. אף על פי שאת יצירות הפלסטלינה לא תוכלו לאכול, נראה לי שזאת סדנה שאוהבי דיאנה ווין ג'ונס וחובבי עבודות יד לא ירצו לפספס.

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.