גרים – סדרת טלוויזיה חדשה

יולי 26, 2011

גרים - אגדות - סדרה חדשה - הספרייה הפנטסטית
מה זה: נראה כמו פרק של באפי, עם מפלצות כמו בבאפי, דמות ראשית נבחרת כמו באפי ומופק על ידי הצוות שהפיק את הסדרות באפי ואיינג'ל? מסתבר שסדרה חדשה בשם "גרים". במסגרת פאנל בקומיק-קון, ובו צמד המפיקים הראשיים והקאסט המרכזי, נחשפה הסדרה של NBC, ששואפת להראות שלא רק HBO יכולים.

עלילת הסדרה

גרים - סדרה חדשה - פרק ראשון - הספרייה הפנטסטית
כיפה אדומה

זוכרים את המעשיות שהוריכם נהגו לספר לכם לפני השינה? ובכן, אלה לא היו סיפורים, הם היו אזהרות.
הבלש מיק בורהרדט חשב שהוא מוכן למציאות העגומה של העבודה במחלק הרצח של פורטלנד, באורגון. כלומר, כך הוא חשב לפחות, עד שהחל לראות דברים… דברים שלא הצליח ממש להסביר. כמו אישה יפהפייה שהופכת לפתע לזקנה מחרידה, או סתם אדם רגיל שהופך פתאום לטרול. ואז, לאחר שהוא זוכה לביקור בהול מקרובת המשפחה היחידה שלו שעדיין חיה, ניק מגלה את האמת מאחורי החזיונות: הוא לא כמו כולם, הוא נצר לקבוצה של ציידי עלית הידועים בתור "הגרים", עליהם מוטלת האחריות לבלום חדירות של יצורים על-טבעיים אל העולם. וכך מתחילים חייו החדשים – גם אם באי-רצון בתחילה. הוא מפענח פשעים עם שותפו שיודע שמשהו בניק השתנה מאוד, אך לא בדיוק מצליח להצביע על מה. בדרך, ניק מוצא עצמו מקבל עזרה בכמה מן התיקים הקשים במיוחד ממונרו, בחור שנראה רגיל בתחילה, אך עד מהרה מתגלה בתור מה שניתן לקרוא לו "הזאב הגדול והרע". הלכה למעשה!
בעוד האחים גרים כתבו מעשיות שילדים העריצו במשך דורות, שערו בנפשכם מה היה קורה אם הנבלים היו אמתיים, וניק היה היחיד שביכולתו לעצור אותם.
מן המפיקים בפועל דיוויד גרינוולט (איינג'ל, באפי ציידת הערפדים) וג'ים קאוף (איינג'ל, אוצר לאומי) מגיע עולם חדש של עבודת שיטור, בה לכל התיקים יש קשר לספרי הסיפורים… אך לא תמיד סיום של עושר ואושר.

הערת המתרגם: הסינופסיס מתורגם בתרגום חופשי מאתר הסדרה ב-NBC – הקלישאות במקור.

 

גרים - הזאב הרע - סילאס וייר מיטשל - הספרייה הפנטסטית
מי מפחד מהזאב הרע?

כחובב פנטסיה בכלל, ומעשיות בפרט, כל מה שקשור באגדות מעורר בי תגובה ראשונית של רינה ודיצה. אחרי זה מגיע לרוב ה-"אויש, נו…" קלישאות הן לא בהכרח מתכון לכישלון. בבאפי, ידע ווידון כיצד לרתום קלישאות נושנות למטרותיו וליצור מהן משהו חדש – להפוך אותן ללהיט. מצד שני, הברק לא מכה באותו מקום פעמיים, ואם כן, אז לברק השני לא נשאר הרבה במה להכות, חוץ מגופה חרוכה, מפוחמת ומאוד מתה. כיצד מפיקי הסדרה מבקשים להתגבר על מכשול הנפילה הקלישאה ולהעניק לסדרה זהות עצמאית ונפרדת מבאפי? ובכן, לדברי גרינוולט וקאוף, הסדרה מתוכננת להיות מ-אוד אפלה, על גבול האימה, הם מבטיחים. "דברים נוראיים הולכים לקרות לדמויות", הם הוסיפו בפאנל וצחקקו צחוקים זדוניים. לא התרשמתי. חוץ מזה, מה שיותר מבטיח, הוא שהם מבטיחים לחרוג מן הסיפורים המוכרים של האחים גרים ולעשות שימוש גם במעשיות פחות מוכרות. לפי העולם בו הסדרה מתרחשת, הגרים הם מעין פרופיילרים, בלשים של העל-טבעי. האחים גרים היו הפרופיילרים של גרמניה, אך כמותם יש בכל ארץ, והסדרה מתכננת להפגיש את הקהל עם מעשיות מעמים שונים.

נקודת אור נוספת, מבחינתי לפחות, היא הליהוק של סילאס וייר מיטשל בתור אדי מונרו – או, הזאב הרע. למי שלא זוכר או יודע, מיטשל שיחק את המשוגע המצחיק ושובה הלב בעונה הראשונה והשנייה של נמלטים.

אתר הסדרה ב-NBC

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.