בדיון 2011 – סטימפאנק וסייברפאנק

מאי 6, 2011

כנס בדיון 2011 - אירועים - הספרייה הפנטסטית
בִּדְיוֹן הוא כנס המוקדש לספרות ספקולטיבית. הוא מיועד לקוראים שעבורם עיקרה של אהבת המדע הבדיוני והפנטסיה הוא הספר, הדפים והעולם המקופל בהם. הכנס מכוון אל מי שנוהג להפליג אל עולמות ספקולטיביים הנוצרים דרך המילה הכתובה.

בִּדְיוֹן מנוהל על ידי התוכנית הרב-תחומית במדעי הרוח באוניברסיטת בר-אילן ועל ידי האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, ונערך בחסות הוצאת הספרים גרף ובית אריאלה. נושא הכנס השנה הוא "סטימפאנק וסייברפאנק", והוא יתקיים בבית אריאלה, ביום חמישי, ה-23 ליוני.

תכנית הכנס
בכנס יתקיימו שני מושבים, ובכל אחד מהם מספר הרצאות ורב שיח לסיום:
ספרות סטימפאנק: סטימפאנק הוא האח הקטן והמשוגע של המדע הבדיוני. קיטור הופך בו למעין קסם להמונים, השילוב הפשוט והאסתטי של ארד, עץ וקיטור מניב מכשירים מופלאים הפורצים את גבולות היכולת האנושית. בפאנל זה נחשוף איך בונים אוטופיות מופלאות על בסיס מדע מטורף, באווירה ויקטוריאנית.

ספרות סייברפאנק: סייברפאנק עוסק בצד האפל של הטכנולוגיה. בעולם מזוהם ודיסטופי בו תאגידים חזקים מממשלות, וחשיבות האדם מתגמדת לכדי ברגים במערכת, הגולם הטכנולוגי מנסה לקום על יוצרו. תבונות מלאכותיות מתעוררות כילדים יתומים בעולם אדיש וזעקות הבדידות שלהן עולות בחיי אדם. מה קורה כשהטכנולוגיה משאירה את האדם מאחור?

 

 

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.