מלחמת העולמות במצפה הכוכבים בגבעתיים

דצמבר 16, 2009

מלחמת העולמות (The War of the Worlds) הוא סיפור שנכתב על ידי ה.ג. וולס (H.G. Wells), ופורסם ב-1898. הסיפור מתאר תרחיש בו פולשים חייזרים לכדור הארץ וכובשים אותו. סיפורו של וולס מפורש כאנאלוגיה וכביקורת למדיניות הקולוניאלסטית הבריטית לקראת סיום התקופה הוויקטוריאנית.

בשנת 1938, ארבעים שנה לאחר פרסום הספר, וולס אחר – אורסון וולס עורר המולה גדולה, בארה"ב הפעם, כאשר שידר בערב האלווין (ליל כל הקדושים) תסכית המדמה שידור חדשותי חי. למרות שאורסון וולס הקפיד להתריע כי מדובר בתסכית מבוים, השידור גרם לרבים להאמין כי מדובר בחדשות אמיתיות וגרר היסטרייה גדולה. מכיוון שרבים מן המאזינים שמעו רק חלק מן השידור וברחו להסתגר במקומות מוגנים, או פשוט ברחו מבתיהם, לא יכלו לשמוע את הדיסקליימר. האירוע הפך לנקודת ציון בתרבות ארה"ב ובתולדות שידורי הרדיו.

17 דצמבר 2009, 111 שנים לאחר צאת הסיפור המקורי ו-71 שנים לאחר השידור המפורסם, האגודה הישראלית לאסטרונומיה מאפשרת לכם להאזין לתסכית שעשה היסטוריה. ואיפה טוב יותר לעשות זאת מאשר במצפה כוכבים? על כן מתקיים האירוע במצפה הכוכבים בגבעתיים, ואפילו מלווה בהרצאה.
האירוע מתוכנן להתקיים בין השעות 21:30 – 23:00

לפרטים נוספים: http://www.astronomy.org.il/joomlafimal/

ספרן הלילה

ספרן הלילה

ספרן הלילה הוא חובב, חוקר ואספן של ספרות פנטסיה, פולקלור ומיתולוגיה. במהלך היום הוא עובד כעורך תוכן וכמתרגם. הוא גם משתדל שלא להתייחס לעצמו בגוף שלישי. אבל בלילה הוא עמל על תפעול הספרייה הפנטסטית.

אולי תאהבו גם

ניצוצות - ספר פנטזיה - צילום כריכה
טעימות קריאה

ניצוצות – פרק ראשון לקריאה

בואו לקרוא את הפרק הראשון מתוך ניצוצות – ספר פנטזיה אורבנית ישראלי, מאת מיכל בסן ואור רוט קריאה נעימה! פרק ראשון 1.